Voyp Updates
Home / Voyp Updates / Voyp weetjes - deel 2Voyp weetjes - deel 2
Soms krijgen we vragen die af en toe terugkomen. Vragen waarvan we denken: die zouden we eigenlijk op onze website moeten beantwoorden. Hebben namelijk meer mensen wat aan. Daarom bundelen we die vanaf nu samen in een Voyp weetjes. Hier is deel 2. Zelf ook suggesties? Stuur ze ons, dan zie je het antwoord binnenkort in deze nieuwe rubriek!
Openingstijden, wat zijn dat
Met de openingstijden functie zorg je er eenvoudig voor dat je binnen kantoortijden bereikbaar bent volgens het reguliere belplan en buiten kantoortijden informeer je de beller dat je gesloten bent. Een veelgebruikte constructie bij de openingstijden is het afspelen van een gesloten melding en de beller de mogelijkheid bieden een voicemail bericht achter te laten. Uiteraard kun je hier je eigen draai aan geven met eigen – of door onze stemactrice – ingesproken meldingen met bijvoorbeeld de vermelding van de openingstijden en een verwijzing naar een emailadres of website.
Voor andere klanten is het juist weer van belang wél bereikbaar te zijn buiten de reguliere openingstijden maar wil je dit anders ingericht hebben. Denk hierbij aan het benaderen van een of meerdere softphones, thuiswerkplekken of 06-nummers. Ideaal voor bijvoorbeeld een storingsdienst. Ook hierin zijn weer tal van mogelijkheden, uiteraard adviseren we je graag.
Parking lots – in de cloud in de wacht
Het gesprek niet lokaal op een toestel in de wacht maar in de cloud. Ideaal als je gesprekken wilt doorzetten naar een ander maar niet zeker weet of die persoon beschikbaar is. Je parkeert het gesprek letterlijk even in de cloud, belt en overlegt met je collega en je collega pakt het gesprek eenvoudig uit de cloud. Spannender kunnen we het niet maken. In de praktijk zou je kunnen denken aan een situatie die we bij Voyp veelal tegenkomen. Je neemt een gesprek aan op toestel 202 en wilt deze doorverbinden naar een collega op extensie 201 die op dat moment in gesprek is. Je parkeert het gesprek in 701, wacht tot de collega ophangt of je stuurt hem een intern bericht waarbij je aangeeft dat de beller in de wacht staat in parkinglot 701. Je collega belt vervolgens naar 701 en pakt daarmee het gesprek uit de parkinglot.
Zo hebben wij voor iedere Voyp-medewerker een eigen parkinglot, 701 voor extensie 201, 702 voor extensie 202 enzovoort. Zo houden we het overzichtelijk. Iedere Voyp klant heeft standaard de beschikking over parkinglot 700 t/m 720. Uiteraard zijn specifieke wensen hierin te bespreken.
Thuiswerkplek, hoe richt ik dat in
Bereikbaarheid is belangrijk, waar je ook bent. We krijgen dan ook steeds vaker de vraag wat de opties zijn als medewerkers zo nu en dan of juist regelmatig thuiswerken. VoIP staat voor flexibiliteit – er zijn dan ook een aantal mogelijkheden. Vaste dagen en of tijden zijn eenvoudig via een conditie in te stellen, zo ben je op deze dagen of binnen deze tijden juist bereikbaar op je thuiswerkplek, op je app of op je 06-nummer. Ook kun je ervoor kiezen een Toggle te gebruiken waarmee je handmatig beheert of je op kantoor of juist op je thuiswerkplek/mobieltje bereikbaar wilt zijn. Meer informatie over een Toggle is te vinden in het eerste deel van onze Voyp-weetjes.
Uiteraard is het ook altijd mogelijk een vaste stap aan het belplan toe te voegen. Neem je op kantoor niet op dan gaat hij automatisch over op het toestel thuis of op je mobiel. Zo kunnen we doorschakelen naar een of meerdere 06 nummers. Handig als je maar enkele gesprekken per maand ontvangt op je mobiele telefoon.
Dan heb je ook nog eens de keuze in de oplossing die je gebruikt voor het ontvangen en voeren van telefoontjes. Zo kun je bijvoorbeeld een vast – of juist een draadloos – toestel op de thuiswerkplek neerzetten, in de praktijk veranderd er niets ten opzichte van een kantoor dag behalve dat je collega of medewerker niet fysiek aanwezig is natuurlijk. Ook kun je bellen via de mobiele telefoon, met onze app of met de Voyp Simkaart! Dan bel je overal eenvoudig met je mobiele én zakelijke telefoonnummer.
Wil je meer weten over de mogelijkheden of heb je vragen over een specifieke situatie? Neem dan contact met ons op, we adviseren je uiteraard graag.
Zoeken
Over Voyp
Voyp is gespecialiseerd in VoIP-telefonie oplossingen. Wij adviseren onze klanten over hardware en configureren voor klanten hun telefoniewensen.
Meer weten over Voyp en onze diensten? Neem dan contact met ons op via contact@voyp.nl.
Ook zijn we uiteraard telefonisch te bereiken op telefoonnummer +31 88 6789 400.