Wat is VoIP en wat zijn de voordelen?
Vroeger had je een analoge lijn of een ISDN centrale. Simpel gezegd gaat er dan een koper draadje van de wijkcentrale je telefoontoestel in (of je eigen ISDN centrale). Daardoor gaat je toestel over als je wordt gebeld. Verhuizen of even op een andere plek met je toestel bereikbaar zijn? Dat kon niet zomaar, omdat je gebonden was aan de fysieke locatie van je toestel.
VoIP staat voor Voice over IP, oftewel ‘internetbellen’. Je toestel maakt verbinding met het internet en meldt zich aan op je eigen telefooncentrale in de cloud. In deze centrale stel je alles in, van toestel tot wachtmuziek, van keuzemenu’s tot openingstijden en belplan. Waar ter wereld je je toestel dus ook aansluit, je kunt zakelijk bellen en gebeld worden zoals je bent gewend.
VoIP is dus zónder moeilijke installaties, hoge kosten, ingewikkelde telefooncentrales en dure ISDN-kanalen bellen zoals het hoort. Wil je ook overal goed en betrouwbaar bereikbaar zijn? Stap dan nu over!.
De voordelen van VoIP
Flexibel
Optimale bereik, waar ter wereld je ook bent
Goedkoper
Factuur (fors) lager dan bij ISDN
Toekomstgericht
ISDN stopt: Voice over IP is de toekomst
Uitgebreid
Beschik over alle functionaliteiten
Eenvoudig
Installatie, uitbreiding & onderhoud simpel
Meer inzicht
Altijd inzage in je belgedrag
Flexibel
Je toestel meldt zich aan via het internet. Je locatie is dus niet relevant: daar waar je internet hebt kun je je toestel inpluggen en bellen zoals je bent gewend. Ervaar ook optimale vrijheid in je telefonische bereikbaarheid.
Goedkoper
Onderling bellen is gratis, ook als men op andere locaties in binnen- en buitenland werkt. Ook liggen de gesprekstarieven lager dan bij de traditionele telecom providers. Met overstappen bespaar je zakelijk flink op je telefoonkosten.
Toekomstgericht
VoIP is de toekomst. ISDN stopt, dus het is nu tijd om over te stappen. Dat het daarnaast ook nog eens fors geld kan besparen, zelfs met de initiële investering voor de hardware, is natuurlijk mooi meegenomen.
Uitgebreid
Omdat je bij VoIP een telefoon-centrale in de cloud krijgt, kun je gebruik maken van alle mogelijk-heden. Maak dus gebruik van voicemails, keuzemenu’s of bijvoorbeeld wachtrijen zodat je telefonie optimaal functioneert.
Eenvoudig
VoIP-toestellen zijn, als ze bij ons zijn gekocht, plug-and-play. Ook zijn ze als switch te gebruiken. Met een kabel sluit je dus zowel je nieuwe telefoon aan, als je desktop. Je hoeft dus niet extra kabels te trekken.
Meer inzicht
Via MijnVoyp krijg je direct inzage in je belgeschiedenis. Deze kun je exporteren, zodat je bijvoorbeeld eenvoudig kunt bekijken welke medewerkers de meeste gesprekken aannemen en wanneer het het drukst is.
Onze vijf zekerheden
Je telefonie moet het doen. Het liefste altijd. Daarom hanteren we bij Voyp de vijf zekerheden waar je ons altijd aan kunt houden. We doen niet aan verborgen kosten of aan addertjes onder het gras. Wij geloven in betrouwbare, heldere en open communicatie. Zo vertellen wij je eerlijk over storingen en melden we je precies wat je kan verwachten.
Met onze persoonlijke service zorgen wij ervoor dat je flexibel en betaalbaar optimaal bereikbaar bent. Dit doen we inmiddels ruim 4 jaar naar volle tevredenheid van onze klanten. Don’t take our word for it, take theirs en ga ook bellen zoals het hoort. Welkom bij Voyp.
Telefonie vroeger en nu
Telefonie vroeger
Vroeger had je een analoge lijn of een ISDN centrale. Simpel gezegd gaat er dan een koper draadje van de wijkcentrale je telefoontoestel in (of je eigen ISDN centrale). Daardoor gaat je toestel over als je wordt gebeld. Verhuizen of even op een andere plek met je toestel bereikbaar zijn? Dat kon niet zomaar, omdat je gebonden was aan de fysieke locatie van je toestel, namelijk de aansluiting van het koperen draadje.
Het instellen van je telefooncentrale was daarnaast een hele klus. Zo had je per lijn een telefoonnummer nodig. Wilde je dus zakelijk gelijktijdig tien gesprekken kunnen voeren? Dan was je verplicht om tien nummers af te nemen. Bij VoIP hoeft dit niet: je hebt alleen de nummers nodig die je wilt gebruiken.
Daarnaast moest je bepalen hoeveel je gebeld werd. Verkeerd ingeschat? Dan kregen klanten opeens een in bezet toon te horen of konden collega’s niet naar buiten bellen wanneer ze wilden.
Telefonie anno nu
Met VoIP is je toestel aangesloten op het internet en meldt het toestel zich aan bij de telefooncentrale in de cloud. Vergelijk het een beetje met je e-mail: als je de juiste gebruikersnaam en wachtwoord hebt kun je overal ter wereld bij je e-mail. Zo gaat het ook met VoIP-bellen: met je gebruikersnaam en wachtwoord bel je en wordt je gebeld op de manier die je gewend bent, waar je ook bent. Bellen zoals het hoort!
Het instellen van je belplan en accounts gaat heel eenvoudig online via MijnVoyp. Geen moeilijk te programmeren centrale meer, maar een gebruiks-vriendelijke webinterface waar je makkelijk en snel bijvoorbeeld je openingstijden aanpast en verandert welke toestellen overgaan wanneer je wordt gebeld.
Doordat de operationele- en gesprekskosten veel lager liggen dan je huidige ISDN abonnement begin je daarnaast ook nog eens met (flink) besparen. Overstappen was nog nooit zo slim!
Laatste Voyp updates
Bij Voyp houden we van simpel én toegankelijk. We houden niet van verborgen kosten. Niet zoals bij andere aanbieders maandelijks betalen voor functionaliteiten zoals openingstijden en een keuzemenu, niet meteen een factuur wanneer je ondersteuning nodig hebt en wél meteen geholpen worden zonder uren in de wachtrij te staan.
Vanaf € 12,- per maand ben je flexibel en betrouwbaar telefonisch bereikbaar en ben je verzekerd van een professionele uitstraling en uitstekende persoonlijke service. Onze diensten zijn uiteraard dagelijks opzegbaar. Meer weten? Chat, mail of bel met ons! Wij staan je op werkdagen tussen negen en vijf graag te woord.