Voyp Updates
Home / Voyp Updates / VoIP, klinkt leuk, maar hoe werkt het?VoIP, klinkt leuk, maar hoe werkt het?
Analoog bellen is oud
Na jaren via het verouderde analoge (ISDN) bellen zijn steeds meer bedrijven toe aan een moderne oplossing voor zakelijke telefonie. Daarom zien wij steeds meer ondernemingen overstappen naar een VoIP-oplossing. Daarnaast heeft KPN aangekondigd in 2019 te gaan stoppen met ISDN. Bedrijven moéten dus wel iets, maar wat? Omdat een hoop mensen bij het horen van het woord VoIP al afhaken, hebben wij besloten om het simpel uit te leggen. Dus wees niet getreurd, na het lezen van deze blog ken je de ins en outs van het begrip VoIP.
Wat is VoIP?
VoIP is een afkorting van de woorden Voice over Internet Protocol. Of anders gezegd: Voice over IP, zoals de meeste mensen het noemen. Heel plat gezegd is VoIP bellen over het internet – bellen zoals je gewend bent, maar dan over een internetverbinding. Het bellen via VoIP biedt een bedrijf veel voordelen.
Zo ben je locatie onafhankelijk – je telefonie werkt waar je ook bent, zolang je maar internet hebt. Als je analoge of ISDN lijn wegvalt ben je onbereikbaar. Niet met VoIP. Als je internet wegvalt kan er bijvoorbeeld worden doorgeschakeld naar je mobiel, dus optimale bereikbaarheid en betrouwbaarheid. Ook is de belkwaliteit hoger dan met een analoge lijn. Noem het HD bellen. Daarnaast krijg je eenvoudig een hoop mogelijkheden om je telefonie precies in te richten zoals je dat zelf wilt. Denk aan het hebben van keuzemenu’s, wachtrijen, openingstijden, wachtmuziek en nog een hoop meer. Daarnaast heb je lagere kosten – omdat je geen eigen centrale of dure lijnen nodig hebt. Ook liggen bij veel VoIP-providers de gesprekskosten een stuk lager dan bij bijvoorbeeld KPN.
Dit zijn een aantal van de voordelen die VoIP kan bieden voor jouw bedrijf. Maar als je overtuigd bent van het gemak en de kostenbesparing, dan begint de keuzestress: welke provider te kiezen. Wij van wc-eend adviseren wc-eend en daarom leggen wij je graag uit wat wij jou en jouw onderneming kunnen bieden.
Wat kan Voyp voor jou betekenen?
Voyp is opgericht in 2015 uit verbazing over de onvriendelijke, dure en onduidelijke aanbiedingen op de markt van zakelijke telefonie. Dat moest toch eenvoudiger, klantvriendelijker en goedkoper kunnen? Klopt – en dat maken we sindsdien waar. Bij ons hang je niet twintig minuten in de wacht of moet je vier keer worden doorverbonden – persoonlijke en snelle support. Vinden wij eigenlijk heel gewoon – en toch lijken we een van de weinige bedrijven die dat voor elkaar krijgen. Daarnaast denken wij proactief mee met onze klanten om hun telefonie optimaal in te richten. Onze service wordt dan ook niet voor niets door onze klanten steevast genoemd in onze referenties. En hadden wij je al verteld dat onze telefonische support altijd gratis is?
Bij Voyp vinden we dan ook dingen die voor andere providers lastig of duur zijn, gewoon heel normaal. Zoals dagelijks opzegbaarheid. Wij houden namelijk niet van gedoe. Daarom zorgen wij ervoor dat je telefoonrekening overzichtelijk en betaalbaar is. Zoals al gezegd – nooit aanvullende facturen voor support. Je betaalt niets extra’s voor extra mogelijkheden. Dat wil zeggen dat alle functies zijn inbegrepen in ons abonnement van € 12,- per maand (inclusief 1 VoIP-account en 1 telefoonnummer). Denk hierbij aan een keuzemenu, wachtrij, conferenceroom, fax, openingstijden of andere zaken. Je betaalt dus alleen extra maandelijkse kosten waneer je extra nummers nodig hebt of extra toestellen. Uiteraard komen daar de gesprekskosten nog bovenop, maar ook met die tarieven behoren we tot de scherpste spelers op de markt.
Hopelijk snap je nu iets meer van VoIP en Voyp. VoIP biedt je optimale bereikbaarheid en maximale flexibiliteit en door te kiezen voor Voyp krijg je dat voor een zeer scherpe prijs met een steengoede service. Uiteraard horen we graag van je als je vragen hebt. Toch nog niet overtuigd? Kijk zelf hoe onze klanten ons beoordelen.
Zoeken
Over Voyp
Voyp is gespecialiseerd in VoIP-telefonie oplossingen. Wij adviseren onze klanten over hardware en configureren voor klanten hun telefoniewensen.
Meer weten over Voyp en onze diensten? Neem dan contact met ons op via contact@voyp.nl.
Ook zijn we uiteraard telefonisch te bereiken op telefoonnummer +31 88 6789 400.